آرشیو ماهانه: جولای 2015

حکمت روز (۱۵۶)- ارتباط عاشورا و ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)

یکی از مصادیق (طلوع خورشید از مغرب) که از علائم ظهور حضرت صاحب الزمان ( عج ) است، طلوع خورشید اسلام از مقطع مغربی شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است. یعنی که اگر قرار باشد برای ظهور حضرت صاحب الزمان عج که همان ظهور اسلام و ظهور ولایت حقه الهیه است، آغازی در نظر گرفت، این آغاز بی تردید روز عاشورا است.

 

حکمت روز (۱۵۵)- هدف از قیام حضرت سید الشهدا (ع) و نتیجه آن

هدف از قیام حضرت سیدالشهداء علیه آلاف التحیه والثناء کائنا ما کان، تشکیل حکومت حقه ی الهی بود، اما عاجلا” در صورت وفای به عهد بیعت کنندگان و دعوت کنندگان و اما عاجلا” در صورت خیانت دعوت کنندگان و شهادت حضرت، زیرا که شهادت حضرت نیز مآلا” و به مقتضای (و من قتل مظلوما” فقد جعلنا لولیه سلطانا”) منجر به تشکیل حکومت الهی در زمین می شود.

 

چند تأمل پیرامون ماهیت دعوای موجود

بسم الله الرحمن الرحیم

 

  1. اکنون دعوای ما و کفار نه بر سر انرژی هسته ای و امثال آن بلکه بر سر اسلام است و این که آیا باید اسلام بر کفر حکم کند یا کفر بر اسلام. و اسلام به رحمانی و غیر رحمانی تقسیم نمی شود بلکه به اسلام حاکم بر کفر که همان اسلام ناب محمدی است و اسلام محکوم کفر که همان اسلام آمریکایی است تقسیم می شود
  2. اگر قرار است میان معاهده اخیر با کفار و حوادث صدر اسلام تنظیری به عمل آید، این معاهده نباید با صلح حضرت امام حسن(ع) تنظیر شود بلکه باید با صلح حدیبیه که پس از خود نه یک فتح بلکه فتوحات به دنبال داشت، مورد قیاس قرار گیرد
  3. دینی که نزد خداست، هر دینی نیست بلکه اسلام است و اسلامی که نزد خداست هر اسلامی نیست بلکه اسلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و اسلام اهل بیتی که نزد خداست هر اسلام اهل بیتی نیست بلکه اسلام امثال امام خمینی ره است
  4. اکنون دعوای میان ما و کفار، دقیقا” همان دعوای میان انبیاء و فراعنه ی تاریخ است، با این تفاوت که فرعون های زمان انبیاء پس از مدتی مبارزه و مقاومت به لحاظ ظاهر تسلیم انبیاء و به لحاظ باطن همچنان مخالف آنان باقی می ماندند و فرعون عصر ما یعنی آمریکا از آن جا که غرور بی حدش به او اجازه تسلیم شدن ظاهری در برابر امام خمینی ره را نمی دهد و از جانب دیگر اقتضاء این امر نیز وجود ندارد، از این رو قطعا” محکوم به نابودی و گم شدن در تاریخ است
  5. مهم ترین واقعه عصر ما پس از وقوع انقلاب مبارک اسلامی در ایران، آزادی کربلا از لوث وجود صدامیان و کفار ناصبی مسلک بعثی است که پس از آن هیچ واقعه ای جز آزادی مکه معظمه از لوث آل سعود و یا آزادی قدس شریف از لوث اسراییل نمی تواند هم طراز آن باشد
  6. اکنون ایران به دلیل آن که مرکز روحانی و معنوی اش کربلا است، مرکز و ام القرای آزادی و آزاد سازی جهان است و مراد از آزادی عدم تعهد نسبت به طاغوت و تعهد محض نسبت به خداوند است
  7. به رسمیت شناختن اسراییل از جمله اموری است که حتی در قلمرو اختیارات ولی امر مسلمین عالم نیز نیست چه رسد به دیگران و از همان امور است که حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در مورد آن ها قریب به این مضمون می فرمود که: اگر خمینی هم خلاف کند او را از کشور بیرون می کنم
  8. دعوای انبیاء و فراعنه بر سر نحوه ی مدیریت جهان است، بر مبنای دیدگاه انبیاء، نظام مدیریت جهان ، نظام امام و امت است و بر مبنای دیدگاه فراعنه، این نظام، نظام پادشاه و رعیت است و اکنون با آن که مدت هاست دوران پادشاهی و رعیتی سپری شده با این حال آمریکا به صورتی جنون آسا بر بقاء این نظام، با نوسازی ظاهر آن، اصرار می ورزد
  9. شعار (مرگ بر آمریکا) به گونه ای است که هر آمریکایی که شریک جنایات حکومت آمریکا نیست به صورت کاملا فطری و روشن درک می کند که این شعار هرگز متوجه او و یا سرزمین آمریکا و توده وسیع مستضعف ساکن در این سرزمین نیست بلکه تنها متوجه دولت مستکبر و فرعونی حاکم بر این کشور است
  10. همان گونه که پیامبر اکرم(ص) آخرین پیامبر از سلسله ی پیامبران الهی است آن هم نه تا این لحظه بلکه تا ابد، همچنین می توان ادعا و یا دست کم دعا نمود که آمریکا، آخرین طاغوت حاکم بر جهان و اسراییل آخرین طاغوت حاکم بر قدس شریف و آل سعود آخرین طاغوت حاکم بر حجاز هستند آن هم نه آخرین طاغوت ها تا این لحظه بلکه آخرین طاغوت ها تا ابد

 

سید محمد قائم مقامی

  ۱۳۹۴/۴/۲۸

در مورد توافق اخیر

هو

از آن جا که لإیه پنهان و اصلی گفتگوها و توافق اخیر میان ایران و چند کشور دیگر، در واقع گفتگو میان اسلام و کفر جهانی است و جریان کفر و نظام سلطه به رهبری آمریکا هنوز نمی داند برای مقابله با قدرت اسلام که نماینده منحصر به فرد آن جمهوری إسلامی ایران است، باید چه رفتاری داشته باشد، از این رو توافق اخیرعلی رغم مشخص بودن اجزا آن، دارای ماهیتی متزلزل و مجهول است و باید منتظر آینده بود و در این مرحله نمی توأن با دقت در مورد مزایا و مضار این توافق برای اسلام و ایران سخن گفت، لکن در همین مرحله إجمالا می توأن یکی از مزایای مهم توافق اخیر را به رسمیت شناختن مجدد جمهوری إسلامی، یعنی کشوری که قطب و قبله استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، دانست که این به معنای نوعی عقب نشینی برای طرف مقابل است و در این مورد عربده های جنگ طلبانه ی مسئولین آمریکایی پس از توافق اخیر را میتوان حاصل سوزش ناشی از احساس غبن این عقب نشینی دانست، بنابراین اگر در این توافق از جهاتی برای ایران عقب نشینی از برخی از مواضع خود دیده می شود باید گفت ما با نوعی عقب نشینی متقابل روبرو هستیم که با توجه به همراه بودن زمان با اسلام و انقلاب الهی عظیم جهانی اسلام، در مجموع به نفع جمهوری إسلامی و مقدمه پیروزی های آینده خواهد بود، همانگونه که برای پذیرش قطعنامه ۵٩٨ در سال ١٣۶٧ یک عقب نشینی بود لکن منجر به پیروزی های بعدی برای اسلام شد و ما شاهد سقوط کمونیزم یعنی یک پایه از دو پایه حاکمیت صهیونیستی در جهان و نیز توسعه شگفت آور انقلاب و آزادی کربلا و انقلاب منطقه و غیره بودیم و امیدواریم این توافق نیز مانند صلح حدیبیه مقدمه پیروزی ها و فتوحات بزرگی برای اسلام و دین خالص خداوند باشد.

ان شاالله تعالی

دانلود تجمیعی متن و صوت حکمت های روز یک الی یکصد و پنجاه

به اطلاع علاقه مندان بخش حکمت روز می رساند از طریق لینک های زیر می توانند متن و صوت حکمت های روز یک الی یکصدو پنجاه را بصورت تجمیعی دانلود نمایند:

– دانلود: متن حکمت روز یک تا یکصد و پنجاه

– دانلود: صوت حکمت روز ۱ الی ۱۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۱ الی ۲۰

 – دانلود: صوت حکمت روز ۲۱  الی ۳۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۳۱  الی ۴۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۴۱  الی ۵۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۵۱  الی ۶۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۶۱  الی ۷۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۷۱  الی ۸۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۸۱  الی ۹۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۹۱  الی ۱۰۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۰۱  الی ۱۱۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۱۱  الی ۱۲۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۲۱  الی ۱۳۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۳۱  الی ۱۴۰

– دانلود: صوت حکمت روز ۱۴۱  الی ۱۵۰

 

 

حکمت روز (۱۵۴)- پیشینه و ریشه تفکر اومانیستی و روشنفکری اصطلاحی

اگر ما تفکر و تکلم خودبنیاد مبتنی بر رأی و هوی را ملاک تفکر اومانیستی و روشنفکری اصطلاحی بدانیم باید گفت که پیشینه ی این تفکرنه رنسانس غرب و نه حتی فلسفه ی یونان قدیم بلکه در واقع پیدایش تفکر شبه روحانی شرقی است، تفکر خود بنیاد شرقی منجر به تفکر خود بنیاد غربی قدیم و آن منجر به تفکر خود بنیاد غربی جدید می شود و رنسانس در واقع تجدید حیات این تفکر خود بنیاد است.

 

حکمت روز (۱۵۲)- التزام عقل و دین در دیدن و فهم اشیاء

برای دیدن و فهمیدن اشیاء، عقل و دین هردو لازم است، نه با عقل تنها می توان اشیاء را دید و فهمید و نه با دین تنها، همان گونه که نه با داشتن چشم بدون نور آفتاب می توان دید و نه با بودن نور آفتاب و بدون چشم که عقل همان چشم و دین همان نور آفتاب است.

 

امکان دانلود متن و صوت حکمت های روز بصورت تجمیعی در هفته آتی

به اطلاع علاقه مندان حکمت های روز می رساند انشاالله در طی هفته آتی امکان دانلود متن و صوت حکمت های شماره ۱ الی ۱۵۰ بصورت یکجا و تجمیعی در سایت ایجاد خواهد شد.

همچنین به اطلاع می رساند تا اطلاع ثانوی فقط متن حکمت هر روز در سایت درج خواهد شد و انشالله صوت حکمت ها در فرصت مقتضی منتشر خواهد شد.

حکمت روز (۱۴۹)- تاثیر واقعه ی عاشورا بر معرفت و محبت، عقلانیت و عشق و مانند آن

واقعه ی عاشورا به دو امر دامن زد، نخست: معرفت و دیگری محبت یا عقلانیت و دیگری عشق یا شعور و دیگری شور یا شناخت و دیگری شیدائی یا فهم و دیگری تقوی یا علم و دیگری عبادت یا یقین و دیگری آرامش و قس علی هذا.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۱۴۹)

 

حکمت روز (۱۴۶)- شرح تحت ولایت الله بودن و تحت ولایت طاغوت و شیطان بودن

آدمیان بدون استثناء یا تحت ولایت الله اند یا تحت ولایت شیطان و اما از آنجا که شیطان خود مخلوق خداوند و تکویناً تحت امر و حاکمیت خداوند است از این رو آدمیان مطلقاً تحت ولایت و حاکمیت خداوند هستند با این تفاوت که برخی تحت حاکمیت لطف و فضل خداوند هستند که از آن به ولایت الله تعبیر می آوریم و برخی تحت حاکمیت قهر و عدل خداوند قرار دارند که از آن به ولایت طاغوت و ولایت شیطان تعبیر می آوریم.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۱۴۶)