آرشیو ماهانه: آوریل 2015

آنچه آل سعود انجام می‌دهد ادامه پروسه چند قرنی استکبار است

خبرگزاری شبستان:

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی، کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: امروز در مقطع حساسی به سر می بریم و لحظات تاریخی تعیین کننده و سرنوشت سازی برای جهان در حال سپری شدن است که از جمله می توان به حادثه یمن و حمله نظامی عربستان به این کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: این رخداد در شرایطی صورت می گیرد که به نظر می رسد یک تعیین تکلیفی برای نظام جهانی در حال وقوع است و تمامی این امور به مراکز مقدسی که در جهان وجود دارد باز می گردد که برخی از آنها مراکزی است که به دست خودِ انسان ها تقدیس می شود و در حقیقت اثر و انرژی مثبتی ندارند و برخی مراکز مقدسی است که به معنای واقعی مقدس بوده و شأن رفیعی دارند که از جمله می توان به مکه مکرمه و عتبات عالیات اشاره کرد.

حجت الاسلام قائم مقامی با تاکید بر اینکه خاورمیانه مرکزی است که می تواند برای جهان تعیین تکلیف کرده و در حقیقت خط حرکت جهان از این منطقه گرفته می شود، تصریح کرد: به همین دلیل کفر جهانی از چند قرن پیش با تشخیص و تمیز این مساله، سعی بر سیطره بر این منطقه و از جمله مناطق مقدس و مهم آن یعنی عتبات عالیات و بیت المقدس داشته که البته دو مرکز نخست باواسطه نیروهای انحرافی و قدس نیز به واسطه حضور مستقیم صهیونیزم یهودی، مورد توجه، سلطه و هدف استکبار بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز یکی از این سه مرکز اصلی یعنی عتبات عالیات از سلطه کفار آزاد شده و دو مرکز دیگر باقی مانده است، ابراز کرد: آزادی دین مساله مهمی است که آزادی انسان و جهان در گرو آن است، به عبارت دیگر باید دین از سلطه طاغوت خارج شود تا انسان به آزادی دست بیابد؛ اتفاقی که در ایران با انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، نخست آزادی دین بود و به تبع آن انسان ها و کشور از دست کفر رها شدند.

وی اذعان کرد: امروز در جهان نیز مساله آن است که چه کسی باید بر مکه مسلط باشد و جنایت شرم آور عربستان سعودی موجب شد آخرین حرمت های این کشور در هم شکسته شده و آن حداقل ظاهری که از خود به نمایش گذاشته بودند نیز از میان برود.

حجت الاسلام قائم مقامی با بیان اینکه با آزاد شدن مراکز دینی جهان، اتفاق عظیمی به وقوع خواهد پیوست که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تاکید کرد: پس از فروپاشی آل سعود، دیگر طاغوتی نمی تواند بر این منطقه سلطه یافته به دلیل اینکه شرایط این گونه اقتضا خواهد کرد و بنابراین باید با آزادی مکه مکرمه، صلحاء، عقلاء و تابعین امامان معصوم (ع) بر این منطقه حکمرانی داشته باشند.

وی با اشاره به پیامدهای آزادسازی مکه مکرمه از دست حکومت آل سعود و دلیل ترس استکبار جهانی از این ماجرا، اذعان کرد: با آزادسازی این منطقه، قطعا پیام اسلام و ندای حق به گوش جهانیان خواهد رسید و این موضوع اتفاق خارق العاده ای را در دنیا رقم خواهد زد، همان طور که با سرنگونی صدام و آزاد شدن کربلا، پیام کربلا به وسیله میلیون ها انسان به دنیا رسید و این ماجرا برای مکه مکرمه نیز با حضور زائران حج تمتع و عمره مفرده صورت خواهد پذیرفت و استکبار از این مساله بیم و ترس دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه دشمن می داند چه اسراری در این سرزمین نهفته است، تاکید کرد: مهم ترین پیامی که توسط حاجیان می تواند به دنیا منتقل شود آن است که جهان می تواند بدون دخالت و تسلط طواغیت و شاهان و ستمکاران مدیریت و اداره شود و دشمن دقیقا بر این مساله آگاه است و از آنجا که به دلیل تکوینی مسجدالحرام حرم امن الهی است و در آن هرج و مرجی روی نخواهد داد، پس از سقوط آل سعود امکان ندارد طواغیت دیگری جانشین این رژیم شده و حرم امن الهی را به خطر بیندازند همان طور که داعش جنون تخریب خانه کعبه را دچار شده بود اما راه به جایی نبُرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی با تاکید دوباره بر اینکه امروز حوادث حساسی در منطقه در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: جهان رو به اتفاقات جدیدی می رود که هر چند نمی توان برای ظهور منجی بشریت (عج) وقت تعیین کرد اما سیر حوادث نشان از حادثه ای عظیم می دهد.

حکمت روز (۶۳)- التزام حیات دوستی و مرگ دوستی در دنیا

مرگ، واسطه ی انتقال موجود از زندگی مشوب به زندگی خالص است از این رو لازمه ی حیات دوستی، مرگ دوستی و لازمه ی مرگ دوستی، حیات دوستی است لکن دوستی مرگ بر خلاف دوستی زندگی، مقطعی و تمام شدنی است و با نیل موجود به زندگی خالص، پدیده ی مرگ و در نتیجه دوستی آن تمام می شود.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۶۳)

حکمت روز (۶۲)- انحصار تضاد مرگ و زندگی به آخرت

اگر قرار است زندگی در این جهان را زیبا بدانیم، باید مرگ در این جهان را نیز زیبا بدانیم زیرا که اگر پایان یک مسیر زشت باشد، آن مسیر را نمی توان زیبا دانست و اگر گفته شود زندگی و مرگ با یکدیگر متضادند بنابراین چگونه می توان هر دو را زیبا دانست، پاسخ این است که آن زندگی که با مرگ متضاد است زندگی خالص اخروی است نه زندگی ناخالص دنیوی.

لینک صوتی: شرح حکمت روز(۶۲)

حکمت روز (۶۱)- سرانجام انسان از منظر لذت و رنج

ماسوی الله آمیزه ای از لذت و رنج و شادی و اندوه است که لذت و شادی اش از خداوند و رنج و اندوهش از خود اوست تا پس از طی دوران امتحان و معلوم شدن این حقیقت که وجه خدایی در او غالب است یا وجه خودی، وارد شود به عالمی که لذت محض است بی ذره ای رنج و یا رنج محض است بی ذره ای لذت.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۶۱)

حکمت روز (۶۰)- شرح اینکه چرا می توان لذت را علت آفرینش دانست

برای ماسوی الله، لذتی و بهجتی و سروری بالاتر از نظر به وجه خداوند نیست، از این روست که می توان علت آفرینش غیر را همان لذت دانست، زیرا جمیل مطلق که واجد لذت مطلق شهود ذات خود است، اراده فرمود تا غیر را بیافریند تا آن غیر نیز به درجاتی از این لذت نائل گردد.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۶۰)

حکمت روز (۵۹)- رابطه معرفت تفصیلی با عرفان عملی

عرفان عملی، درک تفصیلی حقایقی است که در موطن عرفان نظری به صورت اجمالی مورد ادراک قرار گرفته است و از آنجا که عمل واسطه ی انتقال از موطن معرفت اجمالی به معرفت تفصیلی است از این رو به معرفت تفصیلی، عرفان عملی می گوئیم.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۹)

حکمت روز (۵۸)- مجهول بودن ذات اقدس احدیت از همان حیث که معلوم است

ذات اقدس احدیت برای عقل، ذاتی است به شدت معلوم و در همان حال به شدت مجهول نه این که او از حیثی معلوم و از حیثی مجهول است بلکه او سبحانه و تعالی از آن حیث که معلوم است مجهول است یعنی که او سبحانه و تعالی از همان حیث که خود را به دیگری می نمایاند از همان حیث خود را مخفی می فرماید.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۸)

حکمت روز (۵۷)- چگونگی رفع تناقض وجود غیر در جنب خداوند تبارک و تعالی

آفرینش به معنای پدید آمدن غیر در جنب خداوند تبارک و تعالی، مستلزم تناقض است زیرا که بساطت محض خداوند، مطلقا جائی برای وجود غیر باقی نمی گذارد، از سوی دیگر، غیر، موجود است و می دانیم که این موجودیت، خدشه در بساطت و محوضت خداوند وارد نمی سازد بنابراین تناقض حاصل از آفرینش نه در ناحیه ی آفریدگار بلکه در ناحیه ی آفریده است همانگونه که محدودیت حاصل از آفرینش غیر نه در ناحیه ی خداوند بلکه در ناحیه ی همان غیر است.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۷)

حکمت روز (۵۶)- مراد از خطاب (اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم)

مراد از خطاب (اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم) به حضرت امام حسین علیه السلام این است که ما با هر کس که با امام حسین دوست است دوستیم و لو آن که ظاهرا” متدین به دین حق نباشد و با هر کس که با امام حسین دشمن است دشمنیم ولو آن که به لحاظ ظاهر متدین به دین حق باشد.

لینک صوتی: شرح حکمت روز(۵۶)

مصاحبه سید امیر حسین برخورداری با آیت الله سید محمد قائم مقامی در موضوع ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد قائم مقامی:سال گذشته آقای سید امیر حسین برخورداری دانش آموز دبیرستان در موضوع ولایت فقیه، مصاحبه ای با آیت الله سید محمد قائم مقامی انجام دادند و به تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ گزیده ای از مطالب مصاحبه را با پیاده کردن از نوار و ویراستاری توسط خود ایشان برای این پایگاه ارسال داشتند که با توجه به اهمیت مطلب و رویکرد نسل بسیار جوان انقلاب به موضوع بسیار مهم ولایت فقیه، مطلب ارسالی ایشان از نظر می گذرد.


 
با سلام،
۱-ولایت فقیه چیست؟
با پیروزی انقلاب اسلامی، فلسفه سیاسی که در صحنه جهان مطرح می شود می گوید که: تا به حال این سیاست هایی که وجود داشته وفلسفه های سیاسی که به دنبالش بوده موفّق نبوده است و باید فلسفه سیاسی
دیگری مطرح شود و شد با انقلاب اسلامی و تئوری ولایت فقیه.
ما اگر بخواهیم مقداری در مورد ولایت فقیه صحبت کنیم می توانیم بگوییم که:
ولایت فقیه مهم بودنش، جالب بودنش و عجیب بودنش به این است که یک فلسفه اختراعی نیست که کسی
یا کسانی آن را اختراع کرده باشند،ابداعش کرده باشند.
مثلاً: نشسته باشندفکر کنند که یک چیزی درست کنیم برای خودمان به همین سبب ما معتقدیم که برخلاف
آنچه برخی هاخیال می کنندکه این تئوری مخصوص امام خمینی(ره)است مثلاًفکر می کنند که امام (ره)
به عنوان یک فقیه برجسته و عالی مقام نشسته اند فکر کرده اند و به این نتیجه رسیدند که ما ولایت فقیه
داشته باشیم، اگر این طوری بود چیز خیلی مهمی نمی شد.
علت مهم بودن ولایت فقیه به این سبب است که:
در واقع یک سازمان الهیه، یک تأسیس الهیه،یک ساخته الهیه، آن هم الهی واقعی نه الهی ادّعایی زیرا همگان می دانند که فقهای صالح، شایسته، عالم و عادل جانشینان و وصیّ معصوم پیغمبرند.
الآن فقها جانشینان امام زمان (عج) هستند، آخرین وصیّ معصوم پیامبر.
۲-ولایت را تعریف کنید؟
ولایت یعنی مدیریت الهی تحریف نشده. این تعریف ما از ولایت است چون اگر تحریف شود میشود سلطنت، پادشاهی، اگر تحریف نشود همان طوری که بود انجام شود به آن می گوییم ولایت.
۳-فلسفه سیاسی ولایت فقیه چگونه است؟
ولایت فقیه قدیمی ترین فلسفه سیاسی دنیاست و در عین حال جدید ترین فلسفه سیاسی دنیاست.
چرا؟ چون انسان ها از این حقیقت فاصله گرفته بودند، بیگانه شده بودند وبرایشان عجیب بود
یعنی چه؟ یک عالم حکومت کند؟ یک فقیه حکومت کند؟
بله این همان چیزی است که اول بوده و شما از آن فاصله گرفتید و جدا شدید و لیاقتتان را از
دست دادید و مدیریت و سیاست را آمیخته کردید با جهل، ظلم و شیطنت.
جوری که برایشان مسلّم شده بود که سیاست یعنی شیطنت، که امام آمدند و فرمودند:
نه خیر سیاست می تواند شیطنت نباشد و اصلاً نباید شیطنت باشد همان طور که باید الهی باشد.
بنابر این می توان گفت فلسفه ولایت فقیه این است:
ورودیک سازمان الهی،یک ساختار الهی،یک تأسیس الهی،درامرمدیریت جهان،درامراداره مردم جهان
که هم ریشه بسیاربسیارقدیمی دارد،هم درعین حال بسیاربسیارجدید ومدرن به تعبیرغربی سوپر مدرن،
پست مدرن، یعنی فوق مدرن که تا الآن همین طوره و از الآن به بعد هم همین طور خواهد بود و دیگر
هیچ فلسفه سیاسی نمی تواند مدرن تر از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به وجود بیاید.
۴-نظر شما نسبت به تدریس مبحث ولایت فقیه در مدارس چیست؟
این خیلی سخن درستی است وواقعاًضرورت معرفی این حقیقت برای نسل های جوان،برای دانش آموزان
حس می شود چون آن ها در مقابل انبوهی از شبهات و تبلیغات و خیالات قرار می گیرند.
این جا جا دارد که برای این بچه های جوان، نوجوان ها تبیین بشود و فوایدش بسیار احساس می شود و شکی در آن نیست.
۵-اگر این مبحث تدریس شود از نظر شما چه فوایدی دارد؟
باعث می شود که نوجوانان که سرمایه های این کشور هستند که الآن دارند داخل این نظام ولایت فقیه زندگی می کنند. اگر آن ها درک کنند حقیقت ولایت فقیه را آن ها می توانند در جریان یاری رساندن
به این حقیقت کمک کنند، مؤثر باشند، در آینده گوشه ای از مدیریت را بگیرند.
باید نسل های بعدی بیایند و ملحق شوند به این حقیقت که تحت عنوان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در ایران اتّفاق افتاده است و هم بتوانند از لحاظ علمی بفهمند و هم بتوانند در حدّ خودشان این حقیقت رابه
دیگران انتقال دهند.
۶- آیا می توانید شیوه ای در مورد تدریس بهتر این مبحث ارائه دهید؟
شیوه اش رامن نمیدانم چون من تخصصی درتدوین متون درسی ندارم. اما از نظر من باید ابتدا این درس
ازمباحث ساده تایک مقدار پیچیده باشد. مراحل اول نسبتاًساده که قابل فهم باشدوبعد کم کم عمیق تر شود،
گسترده تر شود.
وازنظر من همان جذّاب بودن امر مهمّه یعنی طرزی مطرح شود که جذّاب باشد، کسل کننده، خسته کننده
و بیحال کننده نباشد.

این گونه نباشد که دانش آموزان بگویند:
این مبحث به عنوان یک درس بیاد و بگذره، بیاد و نمره بگیریم و برویم. به خصوص باید اساتیدی که می خواهند بگویند متخصّص باشند و موفّق باشند که تصویر ناجور و نامناسبی ارائه ندهند.
این امربسیارمهم است یعنی سرنوشت خیلی ازدرس های دینی ومعارفی تکرار نشود که دانش آموزان
نسبت به آن بی احساس باشند. باید طوری این مبحث تدریس شود که دانش آموزان آن را درک کنند.
۷-آیا می توانید حدیثی در مورد ولایت فقیه بگویید؟
امام زمان (عج) می فرمایند:
در حوادثی که برایتان پیش می آید رجوع کنید به راویان حدیث (فقیهان) زیرا که آن ها حجّت من بر شما و من حجّت خدا هستم.
پیامبر اکرم نیز می فرمایند:
عالمان وارثان زمین هستند.
۸-الآن ما شاهدیم که حضرت آقا در مواقع مختلف سال با سیاستمداران، روحانیون، اساتید و دانشجویان جلساتی دارندونسبت به آن ها بیانات وفرمایشاتی دارندکه این بیانات درسطح کشوراجراشود و مهم ترین
آن ها بیانیه آخرشون مبنی بر اقتصاد مقاومتی است از نظر شما اگر این بیانیه ها نباشند و رهبر بیش تر
به همان جنبه دینی بپردازندوبه مسائل کشوری کاری نداشته باشندالآن کشورمادچارچه مشکلاتی می شد؟
خوب این که دیگر ولایت فقیه نیست، ولایت فقیه یعنی همین که دستورات، فرامین و منویات ولیّ فقیه اجرایی شود، عملیاتی شود.
اگر این بیانیه ها نبودند یعنی این که بخواهد فاصله بگیرد مدیریت از ولیّ فقیه خوب مشکل می شود.
میشود نوعی بازگشت به اوضاع و احوال قبل.

حکمت روز (۵۵)- شرح اینکه عبد آمیزه ای از سه وصف شکر، شرم و شوق است

وجود عبد آمیزه ای از سه وصف است، نخست: شکر و شادی بیکران زیرا که معبود عبد، همانی است که او دوست دارد، و دوم: شرم و اندوه بی کران زیرا که خود او آن گونه نیست که او دوست دارد، و سوم: شوق و امید بی کران، زیرا که عبد امیدوار است معبود او را آن گونه که دوست دارد قرار دهد.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۵)

حکمت روز (۵۴)- تفاوت شگفتی های غض بصر و نظر به زنان نامحرم

پیامبر اکرم (ص) فرمودند، چشمانتان را از زنان نامحرم فرو افکنید تا شگفتی ها ببینید و شیطان می گوید: به زنان مکشوفه ی نامحرم نظر کنید تا شگفتی ها ببینید باین ترتیب در هردو مورد غض بصر از زنان نامحرم و نظر به آنان، عجائب وجود دارد و اما تفاوت آن عجائب با این عجائب تفاوت نور و ظلمت و بهشت و دوزخ است.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۴)

حکمت روز (۵۳)- عدم امکان حکومت همزمان فقیه و پادشاه

اگر روشنفکران غرب گرای عصر مشروطیت می گفتند در دوران جدید دیگر جایی برای حکومت دوگانه ی فقیه و پادشاه نیست و تنها پادشاه باید حکومت کند، روشنفکران اسلام گرای عصر انقلاب اسلامی می گویند در دوران ماورای جدید نیز دیگر جایی برای حکومت فقیه و پادشاه وجود ندارد و تنها فقیه باید حکومت کند.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۳)

از محمد نوری زاد تا بهرام مشیری

بسم الله الرحمن الرحیم

از محمد نوری زاد تا بهرام مشیری

آدمی پس از تولد اول خود که به نص “کل مولود یولد علی الفطره” در فضای ایمان است، باید بار دیگر و پس از تعلق عقل و اختیار به او، متولد شود و اگر تولد اول او از رحمت عام و ولایتی غیر مستقر بوده، تولد ثانی او یا از رحم رحیمیت و ولایتی مستقر خواهد بود یا از رحم مغضوبیت و عداوتی مستقر. به عبارت دیگر آدمی در ولادت ثانی خود که با عقل و اختیار کامل صورت می پذیرد یا مومنی است کامل که تمام اجزا و عناصر ایمان و هر آنچه خسرو ایمان می کند در کام جان او شیرین است و یا کافری است کامل که تمام اجزا و عناصر کفر و هر آنچه خسرو کفر می کند در کام جان او شیرین است. آن کس که مومن است اگر بینی اش با شمشیر ایمان زده شود برای آنکه از ایمان نفرت کند، نفرت نخواهد کرد و آن کس که کافر یا منافق است، اگر سلطان ایمان، جهان را به او بدهد که ایمان را دوست داشته باشد، دوست نخواهد داشت. همانگونه که امیرالمومین علی علیه السلام فرمود “لو ضربت خیشوم المومن بسیفی هذا علی ان یبغضنی ما ابغضنی و لو صببت الدنیا بجماتها علی المنافق علی ان یحبنی ما احبنی” (حکمت ۴۵)

یکی از کسانی که تولد ثانی اش در کفر و عداوت است و به اقتضاء کریمه: “و قالت طائفه من اهل الکتاب امنوا بالذی انزل علی الذین امنوا وجه النهار و اکفروا آخره لعلهم یرجعون”، وجه النهار یعنی برهه ای بسیار کوتاه و آغازین وارد فضای ایمان شد و خود را میان مومنان، صالحان، انقلابیون و رهروان راه شهدا جا زد و آخر النهار یعنی برای همیشه از فضای ایمان و انقلاب و راه شهدا خارج شد، شخصی است بنام محمد نوری زاد که اکنون اگر آمریکا، اسرائیل، وهابیت، بهائیت، داعش و منافقین و امثالهم خیشوم او را بزنند که از آنها اظهار تبری کند نخواهد کرد و اگر اسلام و حکومت اسلامی، جهان را به او بدهند که تولای اسلام و حکومت اسلامی را داشته باشد، نخواهد داشت. زیرا که در کام جان این شخص پس از تولد مجدد، دیگر هر چه آمریکا، اسرائیل، وهابیت، بهائیت، داعش و منافقین انجام می دهند شیرین و بدیها و زشتی های آنها نیز مأول به خوبی ها و زیبایی هاست و هر چه اسلام و حکومت اسلامی می کند، تلخ و زشت و ناگوار و خوبیها و زیبایی های حکومت اسلامی نیز مأول به بدیها و زشتیهاست. این شخص که در فرآیند یک تحول ایدئولوژیک در موضوع اسناد بدیها و زشتی های موجود در حکومت اسلامی و ریشه یابی آنها، آنا فآنا متحول شده و از اسناد این بدیها اولا به ضد انقلاب داخلی و خارجی و ثانیا به خودیهای غافل داخلی مادون ولایت و روحانیت و ثالثا به خود ولایت و روحانیت رسیده، اکنون و در ادامه تحول ایدئولوژیک خود در این نقطه قرار دارد که تصمیم بگیرد منشاء این بدیها و زشتی ها را آیا قرائت و تفسیری از اسلام بداند و یا نفس اسلام و تشیع را منفک از قرائت ها و تفسیرهای گوناگون از آن، منشاء این بدیها و زشتی ها بشمارد. به عبارت دیگر آقای نوری زاد باید تصمیم بگیرد به کدام جناح از اردوگاه ضد انقلاب بپیوندد؟ جناحی که در تمام مدت از وقوع انقلاب به این سو، سخنش اعم از اعتقاد به آن یا عدم اعتقاد به آن، این بوده که اسلام خود بلا اشکال و لازم الاحترام است و مشکل تنها در تفسیر اسلام و علی الخصوص تفسیر امام خمینی (ره) از اسلام است و جناح دیگر که معتقد است اشکال در نفس اسلام و قرآن کریم و پیامبر اکرم و اعتقاد به خداوند و معاد و موعود و مطالبی از این دست است. البته این تنها مشکل آقای نوری زاد نیست که میان اسناد بدیها به نفس اسلام یا تفسیری از اسلام، سرگردان است بلکه این دقیقا مشکل شیطان و نیروهای شیظانی است که از یک طرف می دانند میان این تفسیر و آن متن، اتحاد است و تفکیک میان آن دو ناممکن است و از سوی دیگر می دانند با حمله به نفس اسلام، خود به خود بر تفکیک ناپذیری میان این تفسیر و آن متن، میان این فرع و آن اصل صحه گذاشته و باید هزینه بسیار بالای مقابله با دینی همچون اسلام را بپردازند. از اینرو شیطان، عاجزانه و متحیرانه به برخی از دوستانش می گوید بگویید پیامبر و علی علیهما اسلام خوبند لکن خمینی و خامنه ای بدند و به برخی دیگر می گوید بگویید علاوه بر خمینی و خامنه ای، پیامبر و علی علیهما السلام نیز – العیاذ بالله – بدند و اساسا بدی این دو نفر آخر از آن دو نفر اول سرچشمه می گیرد.

بدبختی شخصی مانند محمد نوری زاد وقتی آغاز شد که به جای آنکه دست در دست خدا و پیغمبر و ائمه اطهار علیهم السلام و عالمانی همچون امام خمینی رضوان الله علیه و حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله، با مفاسد گوناگون عارض بر نظام اسلامی بجنگد، دست در دست بدترین طاغوتان زمان و با ارتکاب عظیم ترین محرمات الهی که همان تحاکم نزد طاغوت است، به مفاسدی اعظم و اکبر از مفاسد عارض بر نظام اسلامی دچار شد و اکنون مانده است که میان خط مشی امثال رضا پهلوی و مریم رجوی و علیرضا نوری زاده که در گفتمان ظاهری خود قائل به تفکیک میان اسلام و حکومت اسلامی اند و خط مشی امثال کشیش تری جونز و سلمان رشدی و بهرام مشیری که این ملعون آخری شبانه روز در تلویزیون های ضد انقلاب به خداوند و پیامبر اکرم و قرآن کریم فحاشی می کند، کدام را انتخاب نماید.

و ما به آقای نوری زاد، این برادر در گذشته اسبق، در عین آنکه مطلقا از بازگشت او به حیات مأیوسیم، هشدار می دهیم که: مسیری را که انتخاب کرده ای مسیری نیست که به امثال نوری زاده ها برسد بلکه مسیری است که در انتهای آن امثال بهرام مشیری ها نشسته اند.

سید محمد قائم مقامی

پانزدهم فروردین ۱۳۹۴

حکمت روز (۵۲)- مفاد پیمان الست، اقرار به ربوبیت خداوند و نبوت جمیع انبیاء و ولایت جمیع اولیاست

مفاد پیمان الست، اقرار به ربوبیت خداوند و نبوت جمیع انبیاء و ولایت جمیع اولیاست، تمام اعمال ظاهریه ی بدنیه از شئون اقرار به ربوبیت و تمام نیات و اخلاق و یقین از شئون اقرار به نبوت انبیاء و تمام توجهات و معارف و حقایق، از شئون اقرار به ولایت اولیاست.

لینک صوتی: شرح حکمت روز (۵۲)